chockladpuddingen.blogg.se

Livet Om Den Bruna Labradoren Ninja

Onsdag den 27 feb = Hundsim

Publicerad 2013-03-16 21:07:35 i Allmänt

Den 27 februari ska Ninja på sitt livs första hundsim i bassäng i Borgholm kl 09:45.

Hoppas hon kommer tycka det är lika roligt med vattnet som hon tyckte då hon plaskar ut hela vatten skålet när hon står och  plaskar med tassarna eller då man sitter i badkaret och hon kommer å ska vara med och plaska eller vid vid havet i sept/okt någon gång då var det ju väldigt intressant i alla fall.

 

Och på tal om det där med att plaska och välta ut vatten skålen, Var som sagt på besök uppe i  Jönköping i  början av februari och då passade jag självklart på att hälsa på min mamma  och lilla syster, och eftersom vi hade haft Klara(lillasyrran)  hon min stora syster  Caroline en natt så tänkte jag att äsch jag åker själv tillbaka med Klara och umgås med mammsen en stund, och detta va också första gången min mamma träffade Ninja, ( Mamma tycker syrran och jag borde skaffa egna barn ist för att skaffa massa hundar, hahaha men vi har sagt att hon nu är mormor till våra valpar istället och det får hon nöja sig med ett tag vi är ju som sagt bara 26 år gamla än så länge) men så kommer vi som sagt hem till mammsen och efter ca 10 min  frågar hon ska inte Ninja ha lite vatten kanske ? jooo tänker ja men ge henne det då blir hon glad, det jag glömmer nämna för henne är att säga att hon inte ska fylla upp skålen så mycket då hon gillar att slå med tassarna i vattnet , OCH VAD HÄNDE TROR NI???! :s Mamma hade fyllt upp skålen odentligt och där PLASKADE NINJA TILL DET, OCH SKÅLEN VÄLTE UT ÖVER HELA KÖKS golvet, mamma säger efter att vi tillsammans torkat upp att herregud Sandra du har varit här ca 15-20 min å jag  är redan slut i kroppen , HAHAHHAHA, båda börjar garva och jag säger sorry glömde berätta hennes tvångs saker med vattenskålen. höhö… Blev lite skoj på tal om  vatten…

Om jag har förstått det hela rätt så ska någon från Laurens hundsim kolla hennes ben först och sedan komma fram till vilken träning som passar bäst för hennes ben. Och sen tror jag ändå att hon kommer få simma i den stora bassängen tillsammans med lite andra hundar, men det gör dem inte de första gångerna, men antar att det kommer bli några gånger där, tills man i sommar kan plaska runt tillsammans med henne i havet

Uppdaterar mer om detta efter vi varit där om vad som sas och gjordes

This entry was posted on 23 februari, 2013

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela