chockladpuddingen.blogg.se

Livet Om Den Bruna Labradoren Ninja

Klipp kort

Publicerad 2013-03-18 22:55:00 i Allmänt

Finns en bra sida som heter http://www.hundlekiset.se/

Där finns det lite allt möjligt att välja bland, funderar på en Klippkort då man kan komma och testa på det man känner för, och då finns det en Kurs den 6/4 som heter Gå fint i koppel, så det kommer jag verkligen gå på, eftersom jag verkligen behöver hjälp med den biten,  Vissa stunder går hon fint och följer mig, men mesta dels drar hon så mycket att jag är helt slut i armarna.
 
5 meter linan är ur bilden för ett tag nu, om vi inte är i skogen och går för då passar den bättre eftersom jag inte alltid kan släppa henne.

Sen har vi det där med att ta fint det har även här blivit betydligt bättre men man måste säga ta fint eller försiktigt än så länge innan hon lärt sig bättre, kan där emot inte svara på hur hon blir om vem som helst gör det eller om det är andra djur i närheten, men ska be lite kompisar ge henne hundgodisar och se hur hon reagerar när någon annan ger.

oj tillbaka till hundlekiset, jo de har ju massa roliga saker som man kan hitta på och eftersom jag har min vän Linn som även har en liten valp nu så kommer vi nog hitta på lite saker att göra tillsammans med dem hos Anja som hon heter.
 
 
Idag blev hon lite tröttare efter  18 minuters simmet så hon tyckte nog det va skönt att komma hem och slänga sig på soffan, vi ska korta ner våra 2.45 tim promenader under en dag med - 30 minuter då ökningen nog kom för fort, vilket jag från början redan trodde. Så får vi se om det underlättar mer för hennes ben, då man faktist lägger på 5 gram per vecka upp till 40 gram och där ska hon sen stanna ett tag och vänja sig med den vikten.
 
Fortfarande 23 kg, nu den 18 mars 2013 en vecka till och så blir hon  8 månader

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela