chockladpuddingen.blogg.se

Livet Om Den Bruna Labradoren Ninja

Full glädje i bassängen

Publicerad 2013-03-16 21:26:00 i Allmänt

Idag 10.45 skulle vi varit på plats vid simmet , men ICKE, självklart va vi  försenade vilket blev straffet att Ninjas sim tid blev lite kortare än va det egentligen skulle ha varit denna gång. Men så kan det tyvärr gå, nästa gång ska vi va i  tid  och självklart alla andra gånger också.

Lycklig det är hon i alla fall, hon tycker om alla, och då menar jag verkligen alla, och det är så skönt att ha en hund som är så glad och att man slipper oroa sig för att något ska hända. =)

När det började närma sig att hoppa ner i poolen så hade hon inga större problem mer än ca 2 sek sen kastade hon sig i med världens plums och vattnet skvätte ordentligt ha ha…..

Nästa gång kanske jag måste ta med mig ombytes kläder då jag denna gången blev totalt genomblöt, kunde vrida ur min T-shirt  fyra gånger och sminket rann haha. När det va dax för henne att kliva upp så ville hon inte det utan gjorde en avböjare och tog andra hållet för att vara kvar i bassängen haha, min lille valp-säl <3

Efter det blev det en schamponering  och sen Vibb-brädan och för första gången gällande den så kunde hon lägga sig ner i  15 min och bara slappna av, nästan så att hon somnade , Härligt=)

Ska även försöka få in ”4-check legs” resultatet jag fick från idag, vilket har blivit väldigt bra resultat på bara två veckor.

Av att motionerat mera, masserat, stretchat,vikterna på promenaderna och övat  i hinderbanan samt simmat har verkligen get resultat, och från och med nu  vill hon egentligen att vi ska  utöka promenaderna och även lägga i  5 gram till i  vardera vikt manschett så att det  blir 25 gram per ben, sen ska detta utökas med 5 gram i veckan  tills vi är uppe i  40 gram per ben sen ska vi  vänta lite där.

Livs gnista finns det gott om hos min lille Ängel <3

This entry was posted on 11 mars, 2013.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela