chockladpuddingen.blogg.se

Livet Om Den Bruna Labradoren Ninja

Berättelsen om hur Ninja kom till oss

Publicerad 2013-03-16 20:21:00 i Allmänt


Okt13
Nu på onsdagen den 19/9 är det 2 månader sedan min älskade Chiva fick gå ur vår tid, och jag saknar henne varje dag, så att det svider i hjärtat. Det var bland det jobbigaste och jävligaste jag varit med om att ta ett beslut och skriva på papperna om att hon skulle få en insomnings spruta den 19 juli. Fan vad jag hatar just den dagen, för den tagen togs den mest finaste och underbaraste Chiva ifrån min värld och det blev så förbannat tomt och jag bara hatade att jag va tvungen att fortsätta att leva utan henne för jag hade egentligen i stort sett bara behövt henne för att jag skulle kunna känna lycka. Jag vet hur starkt jag kände att jag aldrig mer i hela mitt liv ville gå igenom detta igen och att jag aldrig mer skulle skaffa mig en ny hund.
Det tog 2 veckor innan jag kunde ens titta på kort på henne, och jag va inte inne mer på min data där alla kort fanns, förutom den dagen jag skrev från Victors data, då jag skrev på min blogg att den 19/8 är den värsta dagen i mitt liv.
Det tog en helt vecka innan jag började drömma igen och den natten drömde jag om Chiva och att hon kom gående med en valp vid sin sida rakt emot mig. Jag kommer ihåg att jag kände det som så äkta och riktigt att när jag vaknade var jag helt tagen av den korta stund jag drömt den natten. Kände mig illa till mods men dagen gick vidare och kort där på¨ skulle jag och pappa åka MC upp till Norrland och hälsa på farfar, för att tänka på annat eftersom pappa själv också självklart blev otroligt ledsen av det som varit.
Jag berättade för farfar om min dröm och då sa han det att , a det kanske är hennes sätt att vägleda dig att du visst ska ha en till hund och att detta inte var sista hunden i mitt liv.
berättar någon dag senare detta för pappa och hans svar va detsamma som farfars.
En vecka senare drömmer jag om Chiva igen,( och för övrigt minns jag inte en enda dröm av något slag sen förra gången jag drömde om Chiva) och att jag skulle behöva avliva Chiva och att jag hade ett satt datum att åka ditt och göra det men att jag bara inte klarade av det så jag gick aldrig ditt på avsatt tid, men dagen därpå så visste jag själv att jag inte kunde dra ut på det för hon mådde så dåligt och det fanns ingen som kunde göra så att hon blev bra igen, Denna drömmen kändes också så himla verklig och det kändes som om jag va på det där jäkla djursjukhuset och behövde göra det en gång till. Det konstiga i denna drömmen var att Julia som jag haft i några år som Chivas veterinär kom in i rummet med en liten nyfödd valp som hon la ner bredvid Chivas framben och Chiva började med en gång slicka och ta hand om denna lilla valp bebis, och efter det så fick >Chiva sin spruta, vilket kändes åt helvete och som om jag behövde uppleva denna stund en gång till.
Pågrund av denna dröm fick helt plötsligt en känsla av att jag behövde gå in på internet å kolla upp va detta va för valp jag sett i drömmen ,den fösta drömmen va med en liten mer äldre valp som kanske va som en 8 veckors valp medans den sista drömmen va istortsett nyfödd och eftersom drömmen va så stark och påtaglig mindes jag exakt hur dem såg ut.

Jag hamnar på en sida som heter tomtebolyckans kennel, men gick ifrån den och kollade på andra bilder å hemsidor och det va just detta utseende som valparna i min dröm hade alltså labrador ras. Jag kommer tillbaka till denna tomtebolyckans hemsida hela tiden och jag tänker inte på att dem valparna so va där va nyfödda utan uppfattade dem som från förra årets valpar efter det jag läser. Jag tänkte att ja om ett år kanske jag är beredd att skaffa en ny hund men absolut inte nu.

Konstigt nog så hamnar jag på denna sidan om å om igen och fast än att jag skrivit ett mail till en annna kennel som jag inte ens fått ett svar ifrån så slutar det med att jag även mailade denna kenneln för att se om man kunde skriva upp sig på en valp lista inför nästa kull som jag trodde kanske skulle infinna sig nästa år någon gång, men i varje fall så har jag ringt upp min syster och berättat om min dröm pappa visste oxå , så hon puschade mig ringa denna Petra och fråga lite, och innan jag ens hinner direkt ställa några frågor säger hon att den redan har nyfödda valpar och att jag gärna får komma på besök. Där blev jag otroligt skärrad och skakis i hela kroppen och jag tror jag fick en kort minneslucka efteråt. Shit det går för fort GÖR JAG RÄTT ELLER GÖR JAG FEL, GUD SÅ FORT , MEN GUD DET VA INTE LÄNGE SEN CHIVA FICK SOMNA IN, NEJ JAG GÖR FEL MEN DET KÄNNDES ENDÅ RÄTT, tusen tankar flög genom skallen på mig.

uscha ja så kändes det i början, men sen den helgen åkte vi å besökte dem och jag fick sånt lyckorus, Alex och min syster va med den första vändan upp och det va helt otroligt va rätt det kändes.
Andra gången för ca 1 vecka sedan så var jag Alex å Dennon upp igen och lika rätt kändes det då.
Det var när man kom hem och man började förbereda vart hon skulle ha sin säng plats och man insåg att det kommer bli den platsen Chiva hade som gjorde att man blev lite illa till mods och att elkontakter å sladdar va tvungen att flyttas undans som det kändes lite små mysko å lite skumma känslor kom ifatt om i fall detta va rätt, men fan det gjorde mig så lycklig att veta att jag skulle få hem en liten valp som sen skulle få bli en liten vän till Roxan som helt plötsligt stod utan kompis helt plötsligt slog mig att det visst är rätt.
Den 20 /9 var det leveransklara.Vilket är denna torsdagen alltså en torsdag samma dag som Chiva fick somna in , men dagen efter att två månader gått sen vi sa farväl.
Och idag fick vi veta exakt vilken av de 4 tikarna som vi skulle få, och det blev den med Rosa halsband som nu heter Becca men hos oss ska heta Ninja.
 

Det konstiga med allt här är att:
Valparna föddes samma dag som jag drömde om Chiva för första gången.
Andra drömmen jag hade gjorde så att jag gick in och började kolla efter det utseendet som valparna hade i mina drömmar och även kollade på korten på Chiva igen för första gången sen hon somnade in.
Jag hamnade om å om på denna hemsidan och det gick helt plötsligt så lätt och fort att skaffa en ny liten flicka, fast att det inte va så det va tänkt alls från början.
Den 20 alltså en torsdag är den dagen vi får hämta valpen och samma dag som Chiva somnade
En tik som jag alltid skulle välja var den första som föddes ur kullen
och det va den med Rosa halsband som föddes först och som är lite ljusare än alla andra som vi idag fick reda på att vi ska bli nya ägare till.
 

Mycket som på något konstigt vis hänger ihop och det känns nästan som om det är Chiva som har väglet mig till allt, jag har bara istortsätt följt drömmarnas och känslan efter jag vaknade hur det kändes å de första tankarna som slog mig då och så är jag här idag men en otrolig stor saknan av Chiva
Som sagt ingen kan någonsin ersätta min älskade Chiva, eller Roxie som bor ute hos pappa som jag älskar till döds om man nu kan uttrycka sig så. Men detta blir en ny familjemedlem som är varmt välkommen och som jag/vi tar emot med öppen famn och med stort glädje och lycka.
This entry was posted on 13 oktober, 2012.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela