chockladpuddingen.blogg.se

Livet Om Den Bruna Labradoren Ninja

Äventyr & Skoj i skogen

Publicerad 2013-03-16 21:36:01 i Allmänt

Idag har Ninja verkligen fått röra på sig.

Hela två tim uppdelat i en timme var, har vi  promenerat idag blev lite olika underlag mesta del i skogen. Och  vi gjorde massa roliga saker på promenad nr 2. då vi hoppade över ned sågade träd och hoppade upp och ner på stubbar, tog oss upp  och ned i  branta backar tillsammans och lekte lite för att få hundgodis, sen sprang Ninja självklart med glädje efter kottar och pinnar och hade lattjo :)

Jag  måste erkänna att jag  blir lite kluven ang detta med motion, egentligen efter allt man hört vill man  gärna inte gå så långa promenader som hundfysiologen  säger att vi  bör göra redan nu  för hennes bens och muskulaturs skull, men eftersom Ninja måste få i ordning på benet så gör man det mesta hon säger, men två timmar idag tycker jag få räcka inte 3-4 tim om dagen så liten som hon är just nu, får vänta lite med det. Men jag för står vad hon menar med att  ge utlopp för sin energi, för Ninja uppskattar verkligen det men kan inte släppa det  där med att  hon egentligen borde ta det lugnare ett par månader till.

 

Nu den 13/3-13- Onsdag så väger Ninja 23 kg och är då  7 månader och 3 veckor om jag räknar rätt.

// SANDRA//NINJA//

This entry was posted on 13 mars, 2013.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela