chockladpuddingen.blogg.se

Livet Om Den Bruna Labradoren Ninja

Så gott som frisk förklarad

Publicerad 2013-04-22 18:31:00 i Allmänt

22 April 2013 Måndag är det idag och som vanligt har denna måndags morgon inneburit hundsim.
 
Denna gången följde min pappa med för att han va nyfiken och ville se henne hoppa i plurret.
 
När vi kom fram är hon glad som alltid när hon vet att det snart är dax att kasta sig i poolen. ¤ 4-check legs kollen gick jätte bra , allt ser jätte fint ut. Det ända som jag själv har tyckt varit något att påpeka är väl att hon är lite små stel i höger bakben ibland, och detta höll hon väl inte med om för än Ninja hade simmat oh hon stretchade henne och insåg att det jag äändå sa stämde. Hon hade nämligen sagt innan hon simmade att jag  kanske känner efter för mycket  och då svarde jag att ja kanske det  är ju bara 3 gånger kvar här nu och jag  vill att allt ska komma fram både positivt och negativt.
 
I det stora hela så är Ninja så gott som frisk förklarad, och min hundfysiologt/teraput känner sig till 99,9% säker på att hela Ninjas problem har legat i muskeln i benet och att hon vid en tidig ålder fått den skadan och sedan börjat gått på ett annorlunda sätt som i säg har påverkat gångstilen och att hon istället valt att lägga större vikt på speciellt vänster fram ben. Men alla dem problemen är över nu. Så nu är det bara att hon då fortfarande är lite stel i högerbakben , men med massage och fortsatta promenader och aktivitet på henne så kommer hon snart inte ens ha det som problem. Hon simmar korrekt och jätte fint, tar svängarna i bassängen helt utmärkt och smidigt pricis så som en  liten valpis ska kunna röra sig.
 
Hon sa att snart kan du slappna av och leva det vanliga hund och matte livet du vill ha :)
 
Känns kanon bra och jag rekommenderar för alla fast än att er hund inte har några problem så låt hunden simma massor i sommar ute i sjön/ havet , det ger verkligen den där positiva effekten på hunden:) Härligt!!!!
 
( Bild från 22 April)
 
24,4 Väger Ninja idag den 22 April 2013
 
 
 
 
Efter att vi varit på hundsim,åkte vi in till Borgholm och köpte oss en smörgåstårta och åkte upp på de stora ängarna vid slottsruinen i Borgholm där det brukar vara konserter på sommrarna. Där fikade vi  och började sen få Ninja att små söka efter godis, samt lite inkallning,pinnlekar och spring och gömlekar. Mysig stund i solen denna dagen helt enkelt. Och pappa skulle självklar åka hoj som han älskar ;)
 
//SANDRA//NINJA//

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela